Thursday, September 15, 2011

tak karuan....

Assalam friends,

Sorry for the long hiatus. Although there's a lot going on in my life now but I just don't have the time to blog. Sometime i do have a little time (curik tulang time kerja) but i don't know how to start telling you guys the whole story. Thus this blog pun macam terabai kan.. But believe me, hari2 i dok menatap blog ni sambil terkebil2 until i decided, okay, enough, kau tu bukannya penulis blog tegar. Readers pun tak ramai. Dari kau terkebil2 menanti idea merepek yang tak mendatangkan hasil tu baik kau start buat kerja lagi bagus.

Fine, buat kerja itu lagi bagus. Tapi tak seronok.

I have to admit, kerja2 sekarang ni adalah sangat tak seronok. I can take it as a challenge but still hatiku macam tak ikhlas buat kerja tu semua. I wish I don't have to be involved. kat opis fikir pasal kerja, balik rumah pun fikir pasal kerja. Jiwa jadi tak tenang. Tidur malam pun mimpi pasal kerja! Sangat tak cool okey!


Sekarang ni tak sabar2 tunggu weekends (yeay! esok cuti!). Time weekend je baru boleh tenang2kan pemikiran (walaupun masih termimpi2). But when it was decided some of my weekend will be filled with workshops, courses, workshops, work, work, work hati aku dah tak keruan dah. WHY IS THIS HAPPENING TO ME?

 To those who have no family memang tak kisah kot kerja weekend. But I have family. I have a baby. I have 2 kids who are still to small to take care of themselves. They need me. My family need me. I need them! I need to spend my precious time with them. Some says you can get a maid to take care of your kids, but what about spending-time-with-the-family thing? 

Dahla kena buat kerja yg tak best, kena tinggalkan family pulak. My breastfeeding journey pun ala-ala mcm nak sampai ke hujung jalan. I am so frustrated.

I know I may sound silly kan. Mengada2. Meroyan ler kekdahnya. Ramai lagi mothers out there yang selalu tinggalkan anak2, rumahtangga, atas urusan kerja. By all means, if you think that is the best for the family then just do it. But to me it's not. Not this time. Kalau anak2 dah besar okey. But to leave my baby for 2-3 weeks adalah sangat tak best okey. Nanti tau2 dia dah merangkak. Nanti tau2 dah boleh jalan. Kalau dia sakit macam mana? I risau okey kalau i duduk jauh2 time baby sakit.. T___T. 


Bila agaknya kerajaan nak implement bekerja dari rumah? Kalau dah implement nanti I la org pertama isi borang.. hihihiii...

No comments: