Wednesday, March 12, 2014

MH370

Assalam..

Harini dah hari ke 5 MH370 hilang.. Ada bilal kat Perak nun cakap dia nampak kapal terbang terbang rendah pagi Sabtu haritu..

Saya pun ada pengalaman camtu jugak..

Masa tu saya kecik lagi.. Dalam 3-4 tahun.. maybe tahun tu dalam awal 80an. Masa tu kami tinggal di kuarters guru Sek Men Dato' Sulaiman Parit Sulong. Pada suatu hari yang indah saya pegi main sorang-sorang kat belakang rumah. Main bawah pokok sena, kutip buah dia yang macam buah petai tu, yang dah kering dan gugur. Bila kopek dalam tu ada ulat. Saya suka kumpul ulat2 tu sebab diorg ni coloufull. Ada yang warna pink, kuning, etc. Kat belakang rumah tu diorg tanam pokok sena tu buat macam pagar.. Ada la dalam 3-4 pokok tepi pagar. Pokok tu semua dah besar dan tinggi.

Dalam pada ralit kopek buah pokok sena tu sambil mencangkung, tetiba saya dengar bunyi macam ranting patah. Tetiba ada beberapa batang ranting jatuh kat depan saya. saya pon dongak la..

Tuuuu diaaa...

Saya nampak perut kapal terbang.. Besarrrr!!! Betul2 kat atas pokok, kat atas saya. Perut dia tu dah cecah ranting pokok sena. Dia terbang slowww je..

Saya pon apa lagi.. cabut lari la! Hihhihihiii.. takut weiiii!

Ada tak kejadian kemalangan kapal terbang awal 80an?