Friday, April 22, 2011

I pun tak tau...

Harini hari Jumaat. Kalau hari Jumaat ada orang berjualan dekat Blok ofis ni. Ada yang jual baju, sandal, alas meja, buku cerita, tudung2 jangan cerita la harga runtuh sokmo. Pagi tadi time nak beli breakfast ternampak Uncle jual telekung. Sejak masuk kerja 2 minggu lepas dah 2 kali Jumaat cari Uncle telekung ni sebab nak belikan Yaya telekung baru. Telekung lama dia dah ketat kat muka & kain dah singkat nampak kaki. Jadi tak lepas peluang la kan terus je beli sepasang untuk Yaya. Harga display RM45 tapi Uncle tu bagi RM40. Lepas tu Uncle tu suruh beli lagi sepasang..

Aku : Takpela Uncle, saya baru lagi beli telekung dari Uncle ni..

Uncle: Yeke? Bila?

Aku : End of last year..

Uncle: Yeke.. Uncle tak ingat la..

Aku: Uncle! Saya dah beli 3 pasang telekung tau dari Uncle. Masuk ni dah 4 kali! Saya la regular customer, siap promote kat member2 saya lagi sebab telekung Uncle ni best. Sedap di pakai.

Uncle: Yekeee?? Terima kasih la ye nak sebab support bisness Uncle. (Muka excited.. hehehehehe..)

Tak salah kan kalau menggembirakan hati orang.. Saya suka..

Disebabkan beli telekung bajet breakfast kena potong. Beli roti krim ajer.. Okey la tu kan..

Masuk ofis tetiba ada sorang staff bagi hadiah. Dia dok dengar saya cerita nak beli telekung, nak beli telekung, so dia kasi hadiah telekung warna coklat. Dia kata anak dia belikan sedozen dari Jakarta. Dia bagi kat saya satu...

Alhamdulillah...... Rezeki Allah swt nak bagi kan...
Telekung Uncle kaler putih bunga hijau & telekung hadiah kaler coklat...

Harini sempat pam 3 kali kat ofis..
9+7+5 = berapa murid-murid??.... Pandaiii... Total ialah 21oz. Inilah rezeki Syuhada. Selalu rezeki hari Jumaat akan disejuk bekukan sebab Ada tak pergi nursery esok. Saya supply fresh milk hari2. Nanti nak ajak hubby singgah kedai beli bekas ebm yang dah tinggal zero.

Lastnya, have a wonderful weekend everybody!

1 comment:

ummi said...

alhamdulillah murah rezeki. what goes around comes around, kita buat baik kat org, insyaAllah dibalas baik juga