Friday, August 7, 2009

Cuti-cuti Malaysia...

1 August 2009

Ada plan pegi bercanda di Tiara Beach Resort. Kami bertolak ke PD ikut jalan Bukit Pelanduk jam 10 pagi. Sampai di PD lebih kurang kul 1 tghr ada rombongan bikers MB NS, diorg nak pegi Eagle Ranch, opposite Tiara Beach Resort. Acik sesaja test amik gambo diorg sebab boring ya amat... Wah.. seronoknya kalu dapat satu motor besar tu, yg seat belakang tu siap ada arm rest lagi tu.. Tengah2 berangan lagi lebih kurang 2km nak sampai Tiara nampak org kumpul2 tengah jalan. Rupa2nya geng big bikes tadi sudah eksiden! 3 motor terlibat. Nampak 2 orang sudah baring tengah jalan. Bila dah dekat nampak diorg masih gerak2. Alhamdulillah.. idup lagi.. Tapi acik reporter sudah lupa mau snap gambar. Almaklum, excited sgt...



Sampai bilik, budak2 sudah excited mau mandi manda..


Seronok giler berenang2 itik, ikan duyung dan dugong di Tiara ni.





2 August 2009:

Pagi2 lagi kami checkout sebab nak pergi kenduri kawen cousin suami di Tanjung Tualang Ipoh. Acik migrain ya amat.. Tido all the way.. Haikal pon mama paksa tido jugak. Makanan kenduri dia sangatla bestnyer. Yang paling best rendang dendeng, rendang itik, kambing masak kurma... haikal sangat kuat meragam lately. Payah nak berjalan tempat2 public ada2 saja dia buat perangai yang buat saya pening. Disebabkan saya dah migrain maka saya mmg tak larat bila dia dah start merengek dan mengamuk, maka saya ajak suami balik cepat sikit dalam kul 3 gitu. Again, saya tidur all the way back.

No comments: