Monday, April 27, 2009

Be strong, boy!

Haikal jadi mangsa buli sepupunya (sebaya tapi sepupunya tua 2 bulan).
Pantang lepa berdebik2 Haikal kena pukul.
Semalam, masa di kampung saya terlupa tentang sepupu Haikal tu. Tau2 Haikal dah meraung2 kena debik.
Saya hepp budak tu(kira marah la tu...) Saya kata NO!NO!NO! jangan pukul2 orang, tak baik! tapi budak tu baru setahun 2 bulan, apalah yang dia paham sangat kan.
Lepas dari tu saya peratiii je dia. Dia still debik Haikal, tapi sangat perlahan, sambil matanya mengawasi saya. Setiap kali Haikal kena debik perlahan tu, Haikal terus tenguk saya sambil buat muka minta tolong. Tapi dia tak menangis sebab tak sakit. Saya pulak akan perhatikan sambil senyum pada Haikal. Saya nak latih Haikal to be tougher. Kena debik sikit takpe dik, jangan nangis. Adik takleh manja sangat dengan Mama, nanti kalau Mama takde siapa nak tolong?

Rasa kelakar pulak dengan situasi tu.

1 comment:

Honey D said...

wakaka dulu adam pun used to be bullied by cousin dier yg tua sebulan dari dier. tp sejak ku anta p childcare, bile jumpe kat umah MIL, adam ku pulak yg buli balik! tarik rambut n tolak cousin dier tu bile berebut menan.. huhu

tp of course daku tak biarkan dier camtu jek, ku cakap la elok2 tak leh buat camtu n etc..