Wednesday, May 4, 2011

Demam, Nasi Arab & Jawapan teka-teki...

Uhuk uhuk.... testing sore wan tu triii..

Acik baru baik demam uols.. dah seminggu demam batuk2 selesema..
Lepas makan antibiotik baru demam tu settle down..
Time-time demam batuk2 & sakit tekak ni kalu makan Nasi Arab pun okey jugak kan..

Kali ni kami test Nasi arab kat Restoran Mr Kabab & Briyani di Precint Diplomatik, Putrajaya
Nasi ni diberi nama Grilled Chicken with Mandhy Rice Nasi dia sedap, cumanya ayam dia tu agak pedas dan kurang sesuai untuk budak2 yang tak tahan pedas. Kalau nak nasi yang tak pedas bolehla order Chicken Mandhy Rice.

Yaya sedang menikmati Chicken Mandhy


Acik buat masak sambal sardin...

Yang bestnya setiap set nasi diberi sebiji limau kasturi dan sebatang cili hijau buat mamah-mamah. Tapi kitorg ni bukanlah pemakan cili yang tegar so suami acik bungkus cili & limau kasturi tu dalam tisu untuk dibawa pulang. Kahkahkah.. Save bajet beli cili minggu ni.

Selain dari Mandhy Rice ada juga dia jual kebab, macam2 jenis kebab ada. Lepas tu Nasi briyani. Makanan2 arab yang lain tak banyak choice sangat.

Adakah sebab tekak masih tak sihat so pada acik rasa food di sini so-so aje. Bolehlaa.. Service cepat sebab orang tak ramai. Tak macam kat Saba, Cyberjaya. Nak masuk pun kena tunggu..

Teh tarik & Manggo juice dia sangat sedap dan kaw-kaw.

Suasana kedai sangat menarik. Banyak cermin yang cantik2. Yang paling penting sangat bersih dan nyaman. Harga makanan pun sangat berpatutan.

JAWAPAN UNTUK TEKA-TEKI:

Dalam gambar ni kelihatan 3 pusaran dikepala budak kecik. yang tak nampak dalam gambar ialah pusaran ke-empat.. Anda percaya? hihihihihiiii...


Kita ada sorang je pemenang iaitu Kak Ina .. Tahniah Kak Ina.. Ilebyuuuuu.. Muaaah! Kak ina sorang je yang sudi jawab teka teki nih.. Nanti Kak ina bagi alamat umah ye kita nak poskan hadiah..

2 comments:

Ina Hashim said...

wah3x...betul le mata akak nih nampak 3 pusaran ye?huhu
jarang dgr pusar smp 3 kan?spesel la dak tecit Ada nih...nnti akak kasi alamat....

aida said...

loh rugi2.. terlepas rupanya teka teki