Wednesday, March 4, 2009

My very own.. home sweet home


Misi mencari rumah masih lagi diteruskan.. walaupun saya dah rasa malas nak mencari. Saya serahkan semuanya di tangan suami saya. Semalam dia beria-ia ajak saya pergi tenguk satu rumah di kawasan perumahan yang sama. Agen bagitau semenjak dibeli sampai sekarang rumah tu takde orang duduk.
Masa tenguk condition rumah tu bolehla dikatakan 80% ok. Cuma tak tau wiring dengan piping ok ke tidak sebab tak muleh test.
Owner nak jual RM230k. Mahal kan. Agen kata owner beli dengan harga RM227k. Build up lebih besar dari rumah yang saya duduk sekarang. Tanah kat belakang pun ada la kot belen dalam sekangkang Haikal. Muleh lagi kalu nak tanam pokok pisang macam kat rumah Erl tu.
Tapi saya suka design rumah tu sebab dia memaximumkan keluasan rumah dengan mengurangkan area2 berlekuk2 dan juga menyediakan kemudahan seperti stor yang takde di rumah yang saya duduk sekarang ni.
Rumah tu takde land tittle, so saya tak muleh nak buat loan gomen.
Suami tanya, camner? Ok ke? Nak cari yang murah lagi memang ada tapi saya tak berkenan (almaklum taste ku cuma yang mahal2 ajer.. muahahahhahahhaha... berangan...).
Disebabkan saya tengah migrain masa tu saya jawab.. "Ikut abang ler... mama ikut ajer.."
Nampak gaya dia pun macam dah suka kat rumah tu.. Kalau jadi, dan bank loan pun lepas, alhamdulillah.... Akhirnya misi mencari rumah sampai di sini saja..
p/s: Nanti, kalu jadi beli rumah ni kita nak mintak anak pokok pisang kat umah Erl muleh?.. muahahaha

2 comments:

ena said...

wah misi hampir berakhir kah???

nak anak pisang??
bulehhh bulehhh....


**psstt kat area umah ku bli tuh ada sebiji lagi nak jual.. meh la meh laa... leh jiran² ekekekeke

cikwawi said...

erl, nanti kita jadi beli umah tu kita datang amik anak pokok pisnag ek.. muahahahaha