Thursday, September 18, 2008

Anak-anak mama....



Saya dan suami bernikah pada 18.12.2004, selepas bercouple selama lebih kurang 3 tahun. Macam-macam halangan yang suami saya terpaksa tempuhi sebelum dapat memiliki saya... hhheheheh.. over la makcik ni. Sebenarnya takdela susah sangat, cuma saya je yang rasa macam belum sampai seru nak kahwin. Tapi sebab kesian dengan boyfriend saya tu, saya kawin jugak dengan dia... hehehehehhe.. jangan marah Abang, I luv UUUUU.....

Lepas bernikah, saya terus tidak dikunjungi oleh teman baik setiap bulan.. HUWAAAA!!! Sebaliknya saya didatangi oleh orang lain plak iaitu Puan MS. Saya tak suka betul puan MS ni, sampai masuk wad saya dibuatnya. Berat saya hilang 10kg sebab tak boleh makan. Saya survive dengan minum 3 kotak MILO setiap hari. Bila masuk 6 bulan baru saya boleh makan dan makan dan makan lagi... Masa tu saya dok jauh dari suami. Kesian suami saya kena datang jenguk saya setiap 2-3 minggu. Masa tu saya asik nangis ajer... Sebab tu anak saya tu pun kuat nangis agaknya.

Cukup 39 minggu maka lahirlah budak ni... Nama dia NUR ALIA AMIRUDIN. Lahir pada 20 September 2005 jam 1.18 tengahari dengan berat 2.6kg. Saya sempat travel dari Terengganu balik kampung di Johor semata-mata sebab nak beranakkan budak ni...



Lepas yaya dah berumur setahun setengah saya rasa macam nak baby lagi, so cakapla dengan suami. Jadinya bulan Julai 2007 saya concieve lagi.... Kali ni tak teruk sangat macam dulu. Dan pada 14 April 2008 saya pun selamat melahirkan budak yang sorang lagi ni... Nama dia ADI HAIKAL AMIRUDIN, lahir jam 1.08 pagi dengan berat 2.87kg.... Kali ni saya beranak kat Selangor pulak, macam serik je beranak kat Johor harituh.... hehehehhheheeh





Seronok sebenarnya ada anak-anak ni. Bila dengar Yaya bercerita, bila tenguk Haikal senyum, rasa hilang segala penat kerja kat opis nuu.. tapi time diorang buat hal kalu, ada jugak yang jadi Puan Incredible Hulk. Saya sebenarnya garang dengan anak-anak, tapi suami saya sangat penyayang dan penyabar orangnya. So, ok la kan.... Balance....

Itulah dia sejarah permulaan anak-anak saya... Nanti saya akan update pasal perkembangan budak-budak ni ye.

1 comment:

Ina Hashim said...

wawi,
akak ada tag wawi..g jenguk blog akak