Thursday, October 16, 2008

Suatu hari nan indah..


Semalam jam 5 petang terima sms dari suami..
"Harini balik lambat jam 6.45pm, abang ada hal dengan kawan."
Jadi puas jugala duduk melanguk depan internet nih. Nasib baik ada internet.. Ronda sana, ronda sini, surf sana, surf sini...
Jam 6.00pm, langit mendung.. hujan turun mencurah-curah. Kilat sabung-menyabung dan guruh berdentam-dentum. Saya tabahkan hati duduk dalam opis ni sorang2.......
Jam 6.45pm, try call suami tapi dia tak angkat.. Dengan keadaan hujan lebat menggila kat luar tu saya tahu mesti dia akan sampai lebih lewat. Mesti ada jam atau banjir yang menyebabkan kesesakan lalu lintas...
Jam 7.00pm suami call bagitau dia dah ada di bawah. Bila saya melangkah keluar opis suasana teramat gelap. Memang hujan semalam terlalu lebat. Jarak pandangan beberapa meter saja. Ditambah lagi dengan lampu jalan yang tak berfungsi. Suami bawa kereta 50km/h saja. Saya pun suka dia bawa slow macam tu sebab saya sangat fobia naik kereta laju dalam keadaan hujan lebat, jalan licin dan cuaca gelap.
Sampai di nursery ambil anak2 dalam jam 7.30pm terus ke rumah. Malam tu saya masak ikan goreng, ikan stim dan tempoyak bilis goreng.
Walaupun semalam balik lambat dan cuaca yang tak menentu dan tergesa2 memasak untuk makan malam, tapi saya masih mampu tersenyum.............


Sebabnya.........




SUAMIKU TERSAYANG BAWA BALIK BUAH DURIAN!!!!! YAHUUUU!!!!!!

Buah durian yang diambil dari kebun opismate suamiku tersayang....

No comments: